نسل های مختلف انقلاب صنعتی

بشر در گذشت نسل ها جهت بهینه کردن زندگی و رفع نیازهای خود همواره در حال ایجاد ابتکارهای جدید بوده و در هر برهه از زمان با خلق یک یا چند ابتکار جدید باعث به وجود آمدن انقلاب های صنعتی شده است.

سال 1748

اولین انقلاب صنعتی که حتما موضوعات مربوط به آن را در کتاب های تاریخ خوانده اید در اواخر قرن ۱۷ میلادی شروع و تا اواخر قرن ۱۸ میلادی ادامه داشته است. در اولین انقلاب صنعتی ما شاهد تبدیل شدن زمین های کشاورزی به کارخانه ها و کارگاه های مختلف بودیم تا نیازهای آن روز بشر را بتواند پاسخ گو باشند!

mass-production

با ورود ماشین و صنایع الکتریکی در دور دوم صنعتی شدن جهان که از اوایل قرن ۱۹ تا قرن ۲۰ ام ادامه دار بود ما شاهد اوج شکوفایی و پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی در تاسیسات و کارخانه ها بودیم!

fanavari

ورود کامپیوتر و اتوماسیون سومین انقلاب صنعتی بعد از جنگ جهانی دوم یعنی در حدود سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ بود که اتفاق افتاده است و باعث پیشرفت سریع تکنولوژی های موجود در آن زمان شد.

industry4

در حال حاضر ما شاهد چهارمین انقلاب صنعتی هستیم که در حال اتفاق افتادن است یعنی ظهور سیستم‌های عظیم سایبری که حجم عظیمی از اطلاعات (Big Data) را تولید می‌کنند و پردازش سریع این اطلاعات باعث ایجاد مدل‌ های کسب و کاری جدید خواهد شد!.

موبایل های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و خودروهای خودران هوشمند تحولات و انقلاب هایی هستند که در چند سال اخیر اتفاق افتاده اند و تا چندی پیش خبری از آنها نبود! تکنولوژی های سازنده این ابزار آلات هوشمند نه تنها زندگی ما را متحول کرده اند بلکه توانسته اند دنیای صنعت را به چالش بکشند و آن را متحول کنند! نسل ۴ انقلاب صنعتی در بین صنعتگران و کارشناسان ترکیبی از ایده های نسل قدیم و جدید است.

در نسل ۴ انقلاب صنعتی، استفاده از تکنولوژی های بزرگی مانند اینترنت اشیاء باعث تغییرات گسترده‌ ای شده است. با استفاده از این تکنولوژی ها ما شاهد افزایش کارهای خودکار در صنعت و بخش های مختلف آن هستیم. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ترکیب صنعت و تکنولوژی شاهد افزایش بهره‌وری و کیفیت در محصولات باشید!

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تاکنون رأی نداشته است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید