پلتفرم سخت افزاری اینترنت اشیاء

جهت انجام نمونه اولیه پروژه های اینترنت اشیاء می توان از کیت های سخت افزاری زیادی استفاده نمود که ما در اینجا به معرفی ۵ کیت بسنده می کنیم:

cc3200

پلتفرم سخت افزاری CC 3200

این پلتفرم به منظور پشتیبانی از ویژگی های تعبیه شده در میکروکنترلرهای کم مصرف و با هزینه های پایین، طراحی شده و موجب بهینه شدن ابعاد دستگاه های اینترنت اشیاء می گردد.
این پلتفرم سخت افزاری یک میکروکنترلر متن باز دارای WiFi است (قابل برنامه نویسی شدن) که توسعه و یکپارچه سازی دستگاه های اینترنت اشیاء را محقق می سازد.
این میکروکنترلر قابلیت برنامه نویسی شدن با کدهای زبان C از طریق محیط برنامه نویسی CCS را دارد و اگر شما یک توسعه دهنده علاقه مند به آردوینو هستید از محیط IDE نیز می توانید جهت برنامه نویسی این میکرو استفاده کنید.

BeagleBone Black

پلتفرم سخت افزاری BeagleBone Black

پلتفرم سخت افزاری BeagleBone Black یک پلتفرم کم هزینه و توسعه یافته برای توسعه دهندگان و علاقه مندان به طراحی سخت افزار و اینترنت اشیاء است.
فرآیند بوت شدن این پلتفرم سخت افزاری در لینوکس کمتر از ۱۰ ثانیه طول میکشد و تنها در عرض ۵ دقیقه از طریق یک کابل USB توسعه می یابد.
شما می توانید کد شخصی سازی شده خود را با هر زبانی که تسلط بیشتری بر آن دارید ( C++, C, Python, Perl, Java و یا دیگر اسکریپت ها) برای توسعه این پلتفرم بنویسید.

Node MCU

پلتفرم Node MCU

پلتفرم Node MCU یک پلتفرم سخت افزاری مانند آردوینو است که به صورت تعبیه شده قابلیت دریافت ورودی و ارسال خروجی را در خود دارد. این پلتفرم با داشتن ماژول WiFi در خود می تواند از طریف اینترنت به صورت مستقیم با اشیاء ارتباط برقرار کند.
این پلتفرم سرعت شما در پیاده سازی کاربردهای اینترنت اشیاء و انجام فرآیندهای آن را افزایش می دهد و میتواند با کد برنامه های Arduino IDE و Lua اجرا شود.

Raspberry Pi

پلتفرم سخت افزاری Raspberry Pi

پلتفرم Raspberry Pi یکی از پلتفرم های سخت افزاری مرجع برای پروژه های اینترنت اشیاء است که بر خلاف Arduino، برای محیط لینوکس ایجاد شده است. این پلتفرم سخت افزاری دارای چندین درگاه USB برای انجام امور جانبی و یک خروجی HDMI برای اتصال دستگاه به تلویزیون و صفحه نمایش است.

arduino

پلتفرم سخت افزاری Arduino

آردوینو یک پلتفرم سخت افزاری محبوب برای ساخت نمونه های اولیه پروژه های اینترنت اشیاء است و می توان از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن به راحتی استفاده نمود.
این پلتفرم سخت افزاری برای طراحان و علاقه مندان به پروژه های اینترنت اشیاء بسیار مناسب بوده و دارای حداکثر سازگاری با سایر عناصر تعاملی است.

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تاکنون رأی نداشته است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید