low power

فناوری Ultra Low Power چیست؟

در سال های اخیر بحث هوشمندسازی بسیار داغ است و تکنولوژی های فراوانی در این زمینه ابداع و به بهره برداری رسیده است. در سال های ابتدایی سیستم های اتوماسیون و مدیریتی BMS بیشتر در این زمینه استفاده میشده است، که بزرگترین چالش آن توان مصرفی بالای دستگاه ها در زمینه ارسال اطلاعات و حفظ شبکه های ارتباطی آنها می باشد و یا در مکان هایی که امکان استفاده از برق وجود نداشته است به مانند کنترل سطح مخازن در نقاط دور افتاده عملا بلا استفاده و در صورت استفاده از پنل های خورشیدی برای تامین برق بسیار پر هزینه بوده است.

iot

با ورود اینترنت اشیاء به مقوله هوشمندسازی مبحث توان مصرفی بیش از پیش مورد توجه و تولید دستگاه ها و تکنولوژی های ارتباطی با توان مصرفی پایین در دستور کار قرار گرفت. غالب سرویس‌ های مبتنی بر اینترنت اشیاء توان مصرفی پایینی دارند و در نتیجه برای مدت زیادی تنها با یک باطری کار خواهند کرد. به این ترتیب با راهکارهای IOT می‌ توان سرویس‌ های جدیدی را ارائه کرد که قبلا به دلیل نیاز به سیم‌ کشی برق و مصرف بالای انرژی در عمل امکان‌ پذیر نبود.

در حال بارگذاری ...

آزمون الکترونیک خزر

شرکت آزمون الکترونیک خزر در راستای بحث هوشمندسازی با تولید ابزارهای کنترلی هوشمند با توان مصرفی بسیار پایین از تکنولوژی Ultra Low Power به صورت کاملا حرفه ای استفاده نموده است.
استفاده از شبکه های دوربرد با توان پایین (LPWAN)، استفاده از پروتکل های ارتباطی در انتقال داده مانند MQTT و همچنین تولید دستگاه هایی که از یک باطری کوچک به عنوان منبع تغذیه استفاده کرده و امکان حفظ ارتباط شبکه ای را بین ۲ تا ۵ سال داراست از دستاوردهای این شرکت در این مبحث می باشد.
همچنین برای سهولت مدیریت و برنامه ریزی دستگاه ها، نرم افزارهای اندرویدی و تحت وب نیز توسط برنامه نویسان شرکت طراحی شده است. به وسیله این نرم افزارها تجربه لذت بخشی از مدیریت و برنامه ریزی دستگاه ها از طریق اینترنت اشیاء برای کاربران ایجاد می گردد.

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۲

تاکنون رأی نداشته است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید