lpwan

منظور از LPWAN چیست؟

همانطور که می دانید در اینترنت اشیاء برای اتصال دستگاه ها به یکدیگر راه های ارتباطی زیادی وجود دارد. از WIFI گرفته تا بلوتوث، NB-IoT، TCAT-M1، LoRA و RPMA، بسترهایی مختلف برای ارتباط در اینترنت اشیاء هستند. در صورتی که دستگاه ها دارای چندین سنسور باشد عمر باطری اهمیت ویژه ای پیدا می کند. گاهی ممکن است نیاز به ارسال اطلاعات زیادی داشته باشید که پهنای باند مناسب بسیار ضروری است. در برخی شرایط برنامه کاربردی ما در رابطه با خدمت‌ رسانی در شرایط حساس مانند فرستادن پیام اضطراری برای اورژانس یا آتش‌ نشانی است؛ پس زمان اولین گزینه‌ای است که باید به آن توجه کنید. به همین دلیل باید هنگام انتخاب بستر مناسب برای اتصال به اینترنت اشیاء تمامی موارد را در نظر گرفت.

LPWAN0

شبکه LPWAN مخفف Low Power Wide Area Network به معنی شبکه دوربرد با توان مصرفی پایین است. این یک نوع شبکه گسترده اتصال بیسیم به منظور ارتباطات طولانی دستگاه های هوشمند از فاصله های دور طراحی شده است و معمولا نرخ انتقال پایینی دارد. سرعت انتقال داده هر کانال در این نوع شبکه در محدوده ۰٫۳ کیلوبیت بر ثانیه تا ۵۰ کیلوبیت بر ثانیه است. ویژگی‌ های مذکور، این شبکه‌ ها را به گزینه‌ ای مناسب جهت اتصال حسگرها و هوشمندسازی شهرها و صنایع تبدیل کرده است. از جمله برخی فناوری‌ های مهم LPWAN می‌ توان به SigFox, LoRa, NB-IoT و … اشاره کرد.

lpwans
lpwan chart

از ویژگی های بارز این تکنولوژی می توان به:

مصرف کم توان (تجهیزات اینترنت اشیاء تحت شبکه‌های LPWAN سال‌ ها با باطری‌های کوچک و ارزان قیمت کار می‌کند.)
پوشش وسیع (دارای محدوده عملیاتی است که معمولاً در مناطق شهری بیش از ۲ کیلومتر و مناطق روستایی بیش از ۱۰ کیلومتر است.)
پوشش دهی در مکان های متراکم (در شهرها با وجود ساختمان های بلند آنتن دهی مطلوبی را شاهد هستیم.)
و کم هزینه (پروتکل‌ های ساده و سبک پیچیدگی در طراحی سخت‌ افزار و هزینه سخت‌ افزار را کاهش داده‌اند. استفاده از توپولوژی ستاره‌ ای در محدوده طولانی و باندهای فرکانسی رایگان، نیازهای زیربنایی گران شبکه را کاهش می‌ دهد.)

بودن این تکنولوژی اشاره کرد.

در حال بارگذاری ...

آزمون الکترونیک خزر

شرکت آزمون الکترونیک خزر با توجه به تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام داده است و به واسطه مخترعین و متخصصین مجرب در این رشته که در اختیار دارد. در راستای بهره‌وری از تکنولوژی اینترنت اشیاء در حال تولید دستگاه های کنترلی هوشمندی است که جهت ارسال اطلاعات از راه دور با نرم افزارهای تحت وب و اندرویدی از شبکه ارتباطی LPWAN استفاده می کنند.
بدین منظور برای سهولت مدیریت و برنامه ریزی در این قابلیت، نرم افزارهای اندرویدی و تحت وب نیز توسط برنامه نویسان شرکت طراحی شده است. به وسیله این نرم افزارها تجربه لذت بخشی از مدیریت و برنامه ریزی دستگاه ها از طریق اینترنت اشیاء برای کاربران ایجاد می گردد.

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تاکنون رأی نداشته است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید