سیستم امنیتی و حفاظتی هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

سیستم های امنیتی در یک ساختمان هوشمند ترکیبی از دوربین های مدار بسته، آژیر و سنسورها می باشند. سنسورهایی که در سیستم‌ های امنیتی استفاده می شوند وجود یا عدم وجود افراد را در ساختمان ها تشخیص داده و یا حتی می توانند شکسته شدن شیشه ساختمان را شناسایی نمایند.

سیستم های نظارتی مدرن به شدت در حوزه کارایی و امکانات پیشرفت کرده‌اند، همچنین امروزه نصب و استفاده از آنها نیز ساده تر از همیشه انجام می شود. با ارتباط این سیستم ها به تلفن همراه، شما قادر خواهید بود تا به سادگی نظارت کامل از راه دور بر ساختمان داشته باشید.

smarthouse

برخی از قابلیت های سیستم امنیتی و حفاظتی هوشمند

در ادامه به برخی از ویژگی های سیستم امنیتی در هوشمندسازی اشاره خواهیم نمود :

  • قابلیت برنامه ریزی: این سیستم ها دارای قابلیت کنترل و برنامه ریزی بسیار دقیقی هستند. به عنوان مثال در زمان سفر می توان تنظیمات خاصی را برای ساختمان هوشمند در نظر گرفت. با استفاده از امکانات موجود شما می توانید کنترل کاملی از ساختمان داشته باشید.
  • امکان فعال سازی و غیر فعال نمودن سیستم های امنیتی به سادگی با استفاده از ورود کد و یا استفاده از کارت های مخصوص یا ریموت.
  • به کارگیری از باطری های پشتیبان در زمان قطعی برق که می توانند سیستم های امنیتی را فعال نگه دارند.
  • فعال شدن سیستم های اطفای حریق در زمان بروز آتش سوزی های احتمالی.
  • خانه‌ های هوشمند این قابلیت را نیز دارند که حتی زمانی که کسی در آنها نیست، بتوانند از الگوهای ساکنین خانه بهره برده و آن را تکرار کنند. به عنوان مثال روشن و خاموش شدن چراغ ها یا وسایل صوتی و تصویری در زمان مشخص.
  • ارسال کلیه اطلاعات به شما از طریق مختلف مانند ارسال اطلاعات روی تلفن همراه.
Home-Security

یک سیستم امنیتی هوشمند کارآمد، فقط برای مواقع اضطراری نیست. سیستم های امنیتی قدیمی تنها زمانی کار می کردند که شما آنها را فعال می کردید. سیستم امنیتی هوشمند همیشه فعال است، حتی زمانی که غیر فعال شود نیز این موضوع به اطلاع شما خواهد رسید.

دوربین های مدار بسته بیسیم و سنسورهای بیسیم می توانند به سرعت با سیستم هوشمندسازی ساختمان شما تجمیع شوند تا ضریب امنیتی نیز بدین ترتیب افزایش یابد.

یکی از مشکلات اصلی سیستم های امنیتی سنتی، این بود که صاحبان خانه، بسیاری از اوقات فراموش می کردند که هنگام خروج، سیستم امنیتی را فعال نمایند. سیستم های امنیتی و حفاظتی هوشمند در منازل با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور این مشکل را حل نموده اند. امروزه شما می توانید با به کارگیری تلفن همراه خود، سیستم امنیتی خانه خود را از هر جای دنیا فعال یا غیر فعال کنید.

دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته قابلیت اجرا در تمام محیط های مورد نظر شما جهت بررسی و اشراف به محیط کار، منزل، اتاق کودک و غیره… را به صورت اینترنتی دارا بوده که مزیت مفیدی برای کاربران می باشد.

با توجه به نیاز کاربر طیف انبوهی از مدل های مورد نیاز دوربین با قابلیت های مختلف موجود می باشد:

  • دوربین های آنالوگ
  • دوربین های ای پی
  • دوربین های دو منظوره

می توان این دوربین ها را از نظر ظاهر و کاربرد به موارد زیر تقسیم کرد:

  • دوربین های دام dome از جمله رایج ترین نوع دوربین های مدار بسته هستند. اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد است.
  • دوربین های صنعتی با کیفیت تصویر بالاتر معمولا در کابردهای تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دوربین های مینیاتوری  اندازه کوچکی دارند. امکان دارد بدنه خود دوربین مدار بسته مینیاتوری کوچک نباشد، اما لنز این دوربین ها به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد سوراخی کوچک، تصاویر را به وسیله این دوربین ها ثبت نمود.
  • دوربین های دید در شب برای تشخیص پلاک و چهره در شب
  • دوربین های چرخشی (اسپید داون) یکی از کاربردی ترین دوربین های مدار بسته ای هستند که می توان از آنها در مکان هایی که از داشتن اپراتور بهره می برند استفاده نمود.

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تاکنون رأی نداشته است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید